Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rolka
    Drive
    • 2012
    • 72

    loyd, Tobie ? Ja o Tobie nie pisałem .... zaraz napisze do ciebie na pw
    Piszę bo mam obawy byłem już zdecydowany na ten motor a po przeczytaniu tego wątku i wątków na forum Leona oraz po przeczytaniu artykułu w AŚ mam obawy i tyle....

    Komentarz

    • Tichy
      Rider
      • 2010
      • 544

      rolka, dokup sobie przedłużoną gwarancję (4 lata/60 tys. km) za 1500zł i po sprawie. Przez ten czas temat zostanie opanowany nawet przez kowali, o ASO nie wspominając...

      Komentarz

      • pascal
        Rider
        • 2009
        • 510
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        u mnie 80tys na blacie.. od czasu do czasu cos tam zapyrkocze pod maską (ułamek sekundy,maks.sekunda), zdaża sie to raz na m-c, dokładnie nie śledze, ale przestałem sie tym juz przejmowac. nastawnik wymieniany na gwarancji jakos na jesieni (zadnych róznic w odpalaniu po wymianie nie widzę).jak ma sie rozsypac to sie rozsypie i chooy tam. trzeba zyc i jeździc

        Komentarz

        • roberto12
          Classic
          • 2010
          • 20

          To konkretne pytanie do tych co mają to już za sobą.

          Ile Was kosztowała naprawa omawianej usterki po gwarancji, przy uwzględnieniu upustów producenta serwisu? Ile płaciliście?

          Komentarz

          • pio900
            Ambiente
            • 2011
            • 106
            • Octavia III combi (5E5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            A ja byłem na gwarancyjnej wymianie nastawnika rozrządu w AUTO WIMAR Modlińska, Warszawa. Fachowcy wymienili na nowy ale po 24h zapalił się check. Otóż źle złożyli i się przestawił ząbek rozrządu... drobiazg. Założyli od nowa i... od tej pory na zimnym silniku (obroty po odpaleniu 1,3-1,5) obroty falują jak szalone przez ok 30sek. potem spadają (0,9-1) i już pracuje równo i wspaniale. Macie takie cuda u siebie?
            Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
            Samochody:
            Astra F cabrio Bertone 1,6
            O3 2,0TDI CKFC
            Była:
            O2FL 1,4TSI CAXA

            Komentarz

            • Arundill
              Rider
              • 2012
              • 321

              Zamieszczone przez pio900
              A ja byłem na gwarancyjnej wymianie nastawnika rozrządu w AUTO WIMAR Modlińska, Warszawa. Fachowcy wymienili na nowy ale po 24h zapalił się check. Otóż źle złożyli i się przestawił ząbek rozrządu... drobiazg. Założyli od nowa i... od tej pory na zimnym silniku (obroty po odpaleniu 1,3-1,5) obroty falują jak szalone przez ok 30sek. potem spadają (0,9-1) i już pracuje równo i wspaniale. Macie takie cuda u siebie?
              Ja tak mam i chyba większość tak ma, coś tam wypalanie w katalizatorze
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • pio900
                Ambiente
                • 2011
                • 106
                • Octavia III combi (5E5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                Ale przed wymianą tak nie było, a już na pewno nie tak odczuwalne jak teraz.
                I dobre tłumaczenie w ASO:

                "No wie Pan, on już ma 70tyś przejachane to nie może chodzić jak był nowy..."
                Bez komentarza.
                Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
                Samochody:
                Astra F cabrio Bertone 1,6
                O3 2,0TDI CKFC
                Była:
                O2FL 1,4TSI CAXA

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  no dobra CAXA RULEZ mam dla Was dobrą zagadkę:

                  O2FL
                  1.4TSI 6gang
                  34k km
                  data produkcji 06.08.2010

                  Auto generalnie jeżdżone dynamicznie /miasto 80%, trasa 20%/ do tego często wsiadam ja i jest ogień na tłoki.

                  No i zagadka dla Was :!:

                  Dziś śmigałem Octavią i tradycyjnie chciałem ją przegonić. Także na zielonym jedynka do czerwonego i wrzuta na drugi, drugi do czerwonego i wrzuta na trzeci - ale :!: - przed wrzutą na trzeci coś tak jakby się podwiesiło i auto nie ma takiej mocy :!:
                  Normalnie trójka, czwórka, piątka, szóstka - auto nie mam kopa. Na zegarach nic nie wyskoczyło.

                  Oczywiście normalnie trzeci, czwarty, piąty, szósty bieg i Octavia jedzie, ale bez powera.

                  Podjechałem do znajomego - wsiadam odpalam i jadę - normalnie znów ma power :!:

                  Wskoczyłem na S8 przeciągam ją do czerwonego i jeb znów się podwiesiło coś i nie ma mocy. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik. Włączyłem i znów jest normalnie :!:

                  Ciągnie bez problemu do około 5k obrotów, ale później coś się blokuje albo coś...


                  Nigdy wcześniej nie miałem takich akcji z CAXA.


                  Pod kompa nie podpinałem bo magik kowal2002 jest na wakacjach



                  Także WTF?
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    Może VW zdalnie wyłącza, żeby na serwisie zarabiać ?? :x

                    Komentarz

                    • Eidos71
                      RS
                      • 2011
                      • 2050
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Wczoraj byłem świadkiem, gdy klient zostawiał w serwisie O2FL 1.8 TSI (co prawda nie 1.4 TSI) na przegląd przy przebiegu 90.000 km. Jedną z czynności ma być wymiana napinacza rozrządu, który - wg serwisu - trzeba wymieniać co max. 100.000 km... :shock: Nie twierdzę, że nie mieli racji, ale okazuje się jednak, że rozrząd na łańcuszku nie jest taki "bezobsługowy"...
                      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                      MOJA FURKA

                      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                      Komentarz

                      • gieu
                        Rider
                        • 2009
                        • 607
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez Arundill
                        Zamieszczone przez pio900
                        A ja byłem na gwarancyjnej wymianie nastawnika rozrządu w AUTO WIMAR Modlińska, Warszawa. Fachowcy wymienili na nowy ale po 24h zapalił się check. Otóż źle złożyli i się przestawił ząbek rozrządu... drobiazg. Założyli od nowa i... od tej pory na zimnym silniku (obroty po odpaleniu 1,3-1,5) obroty falują jak szalone przez ok 30sek. potem spadają (0,9-1) i już pracuje równo i wspaniale. Macie takie cuda u siebie?
                        Ja tak mam i chyba większość tak ma, coś tam wypalanie w katalizatorze
                        Pozdrawiam
                        Arundill ale masz 1,3 - 1,5 tys. obrotów i falowanie? To chyba nie jest normalne.
                        U mnie i w 2 innych 1.4 TSI, które znam normą jest start z obrotami 1,2k gdy temperatura zew. jest powyżej 17stopni, ale po kilknastu, kilkudziesięciu sekundach zaczynają one spadać do 600-700 i nic nie faluje.

                        pio900 mi też na Modlińskiej wymieniali ten nastawnik w ramach gwarancji, ale po tym auto chodziło i dalej chodzi tak jak napisałem wyżej. Jedź niech to regulują.
                        Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                        Komentarz

                        • pio900
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 106
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                          Tak ok 1,3 i faluje 1 -> 1,5 przy tym otwiera się zawór ciśnienia przy turbo ale jest na stałe otwarty bo go odkręciłem żeby sprawdzić czy to nie on. I to nie on
                          Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
                          Samochody:
                          Astra F cabrio Bertone 1,6
                          O3 2,0TDI CKFC
                          Była:
                          O2FL 1,4TSI CAXA

                          Komentarz

                          • Arundill
                            Rider
                            • 2012
                            • 321

                            Arundill ale masz 1,3 - 1,5 tys. obrotów i falowanie? To chyba nie jest normalne.
                            U mnie i w 2 innych 1.4 TSI, które znam normą jest start z obrotami 1,2k gdy temperatura zew. jest powyżej 17stopni, ale po kilknastu, kilkudziesięciu sekundach zaczynają one spadać do 600-700 i nic nie faluje
                            gieu, może faktycznie mi nie faluje tylko taj jak mówisz zaczyna od podwyższonych obrotów, i po niecałych 30s wraca na normalne
                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • Tichy
                              Rider
                              • 2010
                              • 544

                              Powtórzę po raz któryś - ja mam auto z 2011 i też startuje na podwyższonych obrotach w pewnym zakresie temperatur. Także TTTM - bez względu jaki rozrząd (ja mam chyba najnowszy możliwy).

                              Do tego czasami na biegu jałowym na nagrzanym silniku obroty spadają do 600 albo nawet ciut niżej. W ASO zrobili mi reset nastaw ECU i zobaczymy czy pomoże. Przy takich obrotach alternator nie osiąga mocy co widać po mignięciu lamp po przygazowaniu...

                              Komentarz

                              • EŁ
                                L&K
                                • 2004
                                • 1168
                                • Octavia III (5E3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                może nie 1.4 ale 2.0 TSi ale to terkotanie po odpaleniu to u mnie wygladało tak.....napoczątku jak autko było na Shell Helix jakis tam......to dośc czesto sie zdarzało ze po odpaleniu lekko zaterkotało....przebieg znikomy......teraz jest na Motulu i tego objawu nie ma ani zimą ani latem.....no chyba ze tak jak ostatnio autko postoi 2 tygodnie to po odpaleniu zaterkotało ....

                                Komentarz

                                • Wojtas_Poznań
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2822

                                  małe coś odnośnie terkotania: http://forum.golf6.pl/problemy-uster...imnym-t26.html
                                  SPOT Poznań:
                                  .....
                                  ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                  Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                  Komentarz

                                  • kasper64
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 78

                                    fragment wypowiedzi z dyskusji o oleju do benzyniaka


                                    "xof napisał/a:
                                    VW wprowadził zmienne okresy międzyprzeglądowe, które kosztują coś ekstra przy zakupie samochodu i mogą niektórych przyciągnąć do marki
                                    aleś wymyślił itd... sorki ale nie chce mi się komentować i po raz kolejny wdawać w duskusje.
                                    Wykres z Lubrizol to nie wszystko, nie wiem czemu się nim tak zasugerowałeś. Nikt nikogo nie namawia, by w okresie gwarancji zrezygnować całkowicie z zalewania silnika olejem ze specyfikacją VW 504.00 ale spokojnie można wyszukać oleje o specyfikacji VW 502.00 które w niczym nie będę ustępowały olejom z w/w specyfikacją.
                                    xof napisał/a:
                                    "Nie warto brać zmiennych, wcześniejsza zmiana oleju chroni silnik."
                                    bo to akurat jest prawda.
                                    Skodzinki nie mają czujnika zużycia oleju więc tak naprawdę komunikaty podawane przez komp są zlepkiem informacji opartych na "ilości uruchomień silnika na zimno i ciepło" .
                                    Poczytaj http://www.a3quattro.de/i...d&threadID=6013
                                    "W silnikach w których stosowana jest zasada zmian oleju Longlife, i które poruszają się głównie na krótkich odcinkach poniżej 15 km od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, dochodzi często do nadmiernego rozciągnięcia się łańcuszka rozrządu. W ekstremalnych warunkach potrafi on przeskoczyć, co może się skończyć kolizją zaworów z tłokami. Za przyczynę tych awarii uważane jest nadmierne zanieczyszczenie oleju paliwem (niedogrzane na krótkich odcinkach silniki itd...). Autor wątku sugeruje skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg niego Longlife jest zabójczy dla silnika w takich warunkach pracy.""
                                    kasper64

                                    Komentarz

                                    • yogi_at_pozen
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 418

                                      a mozesz tego linka do A3quatro dac w pełnej rozciagłości bo zamiast parametrow sa kropki i daje "page not found"

                                      Komentarz

                                      • mrrudzin
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 403

                                        Zamieszczone przez yogi_at_pozen
                                        a mozesz tego linka do A3quatro dac w pełnej rozciagłości bo zamiast parametrow sa kropki i daje "page not found"
                                        Ale to leniwe się teraz porobiło

                                        wklejasz w googla i masz cały

                                        Komentarz

                                        • faziolot
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 27

                                          Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                          Ładne mi MAŁE! Dla kogoś nie zorientowanego w temacie - to wszystko tłumaczy.
                                          O tyle mnie to uspokaja, że po wymianie nastawnika (listopad 2011) na razie cisza i spokój (może poza rozgrzewaniem katalizatora). Oczywiście skróciłem też okresy między przeglądami.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • sezamek1
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 70

                                            Zamieszczone przez
                                            może nie 1.4 ale 2.0 TSi ale to terkotanie po odpaleniu to u mnie wygladało tak.....napoczątku jak autko było na Shell Helix jakis tam......to dośc czesto sie zdarzało ze po odpaleniu lekko zaterkotało....przebieg znikomy......teraz jest na Motulu i tego objawu nie ma ani zimą ani latem.....no chyba ze tak jak ostatnio autko postoi 2 tygodnie to po odpaleniu zaterkotało ....
                                            Witam

                                            Kolego, a ile już zrobiłeś kilometrów na Motulu?
                                            Ja jeżdzę Octavią 1,4 TSI, przebieg 38000 km i terkotało mi podczas uruchamiania ciepłego silnika np. po godzinnej przerwie w podróży. Także jeżdziłem na Shell Helix 5W30 long life. Na początku czerwca zmieniłem olej także na Motul, ale 5W40 i zrobiłem od wymiany coś ok. 1500 km i terkotania brak. Spokój bez znaczenia czy odpalam zimny silnik po nocy, czy gorący, czy ciepły po np. godzinnej przerwie w podróży.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez kasper64
                                              "xof napisał/a:
                                              czy aby napewno to jego cytat?

                                              cytat - Arek_VI z forum golfa - "20 czerwca br. opublikowano dwa nowe zalecenia serwisowe TPI o numerach 2009810/20 i 2027916/4 (dotyczą silnika CAXA - 122 km).
                                              Mówią one o stukaniu po uruchomieniu w stanie zimnym przez ok. 2-3 s. dobiegające z obszaru komory silnika/przodu samochodu.
                                              W skrócie serwis powinien sprawdzić nastawnik (przede wszystkim czy jest to zmodernizowany o nr 03C 109 88E) lub sprawdzić stan napinacza łańcucha rozrządu. W razie stwierdzenia nieprawidłowości - części do wymiany. Po okresie gwarancji powinni wykonać usługę z dużym rabatem w ramach dobrej woli, gdyż producent doskonale wiedział o błędach konstrukcyjnych powodujących awarie silnika."
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • roberto12
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 20

                                                U mnie terkotanie wygląda tak:



                                                Czy wg Was 1.500 zł za tą naprawę to dobra "dobra wola" Skody (VW) ?

                                                Wg mnie to wyjątkowo dużo skoro producent ma pełną świadomość, że jest to wada konstrukcyjna silnika a nie usterka eksploatacyjna. Może czas się zorganizować i porządnie nagłośnić sprawę tak aby informacja dotarła do potencjalnych kupców...

                                                Komentarz

                                                • kasper64
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 78

                                                  Po takich informacjach i zaleceniach serwisowych, dla mnie, czymś oczywistym powinna być akcja serwisowa. Skrzyknijmy się ale uderzmy do SAP.
                                                  kasper64

                                                  Komentarz

                                                  • soszek1980
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 14

                                                    No myślę że to jest duży problem, ja mam ten sam oddzwięk przy odpalaniu. Jutro jadę do ASO octavia jest po gwarancji. Dopiero co 2 tyg. temu wymieniali mi turbinę. Silnik to jest totalne dno!!!!!! Ciekawe ile teraz do zapłaty, tu trzeba działać przecież to jest horror. Mam przejechanbe 38 tys, usterka obiawiła się przy 35 tys.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...